söndag 30 augusti 2009

En muslimsk pedofil?

Då och då, eller rätt ofta går det att läsa i bloggkommentarer om att muslimernas profet var pedofil. Hur lyder den här texten egentligen? Är det någon som har en länk till texten som kan bekräfta eller dementera ryktet?
I den kristna bibeln går det att läsa mellan raderna att det är okej att vara pedofil enligt första moseboken kapitel 30.
"Så gav hon honom sin slavflicka Bilha, och Jakob låg med henne."
Bilha var inte den enda flicka som Jakob satte på heller för den delen.

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Ja hej på dig du. Det där med älskling kan vi skippa va? Tack. Ja, just nu orkar jag inte med ert konstiga beteende och er sjuka sk. humor. Pga olika saker som händer, så är jag liksom lite trött på "små" människor för tillfället. Och med små menar jag ryggradslösa krakar som bara fortsätter att ploppa upp som någonting katten släpar in och inte vill ha. Så du får ursäkta, men jag har inte varken tid eller lust för några små ironiska kommentarer.

bleunt sa...

En av Muhammed's många fruar var Aisha, som han äktade som 9-åring, men inte fullbordade äktenskapet med förrän hon var 14 år gammal. Men eftersom jag inte orkar söka rätt på källa så får du väl ta det med en nypa salt. :p

Wikipedia är ju ingen riktig källa, men duger när man är lat: http://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

Mitt liv i mörka Småland sa...

Så det du nu säger är att han var pedofil med svenska mått mätt, men inte med mexikanska eller tyska mått mätt?

 
visit counter for blogspot